pondělí 29. února 2016

2. díl- péče o tělo za rok 2015

Máme tu 2. díl ze série pečující kosmetiky, tentokrát na téma PÉČE O TĚLO ZA ROK 2015.

V první řadě bych napsala pár řádků o tom, jaký typ kosmetiky si na tělo vybírám s ohledem na roční období.
V zimním období preferuji velice hydratační výrobky, kam se mimo jiné řadí  oleje ( v budoucnu bude samostatný článek). V zimě mám kůži velice náchylnou k pnutí, svědění, zkrátka je velice suchá, proto preferuji hutnější krémy, másla, oleje, hydratační, zklidňují výrobky.
V letním období se má kůže stává normální a nepotřebuje tolik hydratovat, jako v zimě a tak sahám raději po lehčím složení, mléka, gelová podoba výrobků, lehké oleje.

Na tělo asi používám nejvíce kosmetiky za celý rok, také je to největší plocha o kterou je potřeba pečovat.
Aby byl článek přehlednější, rozdělím ho do těchto kategorií.

HYGIENA ( sprchové gely, mýdla, pěny, šumivky, peelingy, oleje)

Nejen obličej čistíme od nečistot, ale i tělo je potřeba čistit. V dnešní době je již normální,že se myjeme , sprchujeme každý den,nebo několikrát denně. ( i tak se najdou vyjímky , kteří si hoví ve špíně, ale ty nejspíš, nečtou tento článek :-) )

Nejraději ke své hygieně používám sprchové gely s hydratační složkou, za rok jich vystřídám desítky a desítky, takže všechny jednotlivě najednou představovat je nemožné. Zastoupení značek je následující, nejvíce používám sprchové gely značky Palmolive. Yves Rocher, Fa, Dove, Avon, Spa Rituals. Mýdlem se moc nemyji, přijde mi, že většina mýdel vysušuje a to má za následek svědění kůže, ekzémy atd. Pokud, ale sáhnu po mýdlu jednoznačně to vyhrává značka Dove, ta jediná moji pokožku nevysušuje.
Ráda se i rochním ve vaně a použiji sem tam pěnu, nebo šumivku do koupele, olej. Zde neřeším značku a funkčnost výrobku, ale spíše vůni.
V neposlední řadě, jednou za čas použiji peeling. Oblíbila jsem si peelingy od Saloosu a také jeden od Avonu.

VÝŽIVA ( tělová másla, mléka, oleje)

V zimním období ráda používám oleje, nyní mám olej Dove a Frais Monde, který prodává e-shop Elnino. Na oleje a jejich recenzi se můžete těšit v samostatném článku, kde jim věnuji speciální péči.
Mléka používám tak nějak průběžně, ať je zima,nebo léto. Nejvíce jsem v roce 2015 používala mléko od značky Dove, Nivea, Yves Rocher.
Másla v roce 2015 jsem žádné nevyzkoušela. Ale mohu doporučit máslo od privátní značky Lidlu, to používá přítel a je s ním velice spokojený.

HOLENÍ, DEPILACE ( přípravky, nástroje, zarůstání chloupků)

Na toto téma chystám samostatný článek.
 Ve zkratce, velice jsem si oblíbila holící oleje od privátní značky DM drogerie, Saloos. Z pomůcek na holení mám nejraději jednorázové žiletky od Gillette, které použiji párkrát a vyhazuji.
Ptáte se proč párkrát?
 V žiletkách se množí bakterie, které si pak přenášíme na kůži. Jelikož mám problém se zarůstáním chloupků, tak tyto bakterie tomu moc nepomůžou, proto volím levnější variantu žiletek ( nemyslím, úplně nejlevnější a nejobyčejnější). Tím se vyhnu, že by se nějaká ta potvůrka mohla množit a žiletka je vždy ostrá. Takže takové ty tří břitvé žiletky, nevyhledávám, jsou drahé a ostré dlouho nevydrží.
Občas použiji i různé krémy, které odstraňují chloupky. V neposlední řadě - vosky.
Přesný postup odstraňovaní chloupků a techniky, budou v samostatném článků, jak jsem již avizovala na začátku.

VŮNĚ ( deodoranty, antiperspiranty, parfémy, toaletní vody)

Vím, že bychom se měli vyhýbat těm, které obsahují hliník, ale bohužel, mi přijde, že tyto na mě nefungují. Ráda tedy používám, právě ty, které asi i obsahují hliník, ale fungují.
Nejoblíbenější mám kuličkové deodoranty a antiperspiranty. Tuhé si koupím občas, ale vadí mi na nich, že většinou špiní oblečení. 
Zaručeně na mě fungují tyto značky - Garnier, Adidas, Dove, Rexona 
Parfémy.
Parfémy, ráda střídám a objevuji nové vůně. Je pravda, že mi málo co voní a mému nosu voní možná i více pánské vůně.
Z parfémů mám nejoblíbenější Armani Mania for Woman, Chloé Chloé, Calvin Klein Euphoria, Bvlgari Omnia Crystalline, Chloé Love, ....
Parfémy nepoužívám denně, střídám je s jemnější intenzitou toaletních vod - Avon, Oriflame.

V loňském roce jsem například používala:
Elvie - Oriflame

Attraction - Avon

Armani Mania - Gorgio Armani
Summer White Sunset - Avon

SPECIÁLNÍ PÉČE ( manikúra, pedikúra, masáže) 

Manikúra
Manikúru jsem si dělala, když jsem neměla gelové nehty, ale jelikož mi laky nevydrží na nehtech a ruce potřebuji mít upravené, vrátila jsem se zpátky k gelovým nehtům. Čas od času si udělám parafínovou lázeň.

Pedikúra
Pedikúru si dělám 1x za měsíc. Použiji lázeň na nohy a následně odstraním odumřelou kůži z pat. Někdy použiji elektrický pilník na chodila od DM drogerie. V  letních dnech navštěvuji profesionálku - pedikérku a nemáchám si dělat i gelové nehty na nohách.

Masáže
Také párkrát do roka zajdu za odborníkem a nechám si srovnat záda a užiji si kvalitní masáž.


Příště se můžete těšit na poslední článek z této série.
3. díl- péče o vlasy za rok 2015

Žádné komentáře

Okomentovat

© Ateliér beauties
Maira Gall